Locatiemanagement

Locatiemanagement als specialisme (Tips)

In deze blog geven we je 4 tips over het vinden van je specialisme. Ons is het gelukt na vallen en opstaan. We nemen je mee in onze journey.

Met Cherubs maakten we een succesvolle start als particuliere beveiligingsorganisatie in 1996. Al snel leerden wij dat we veel meer voor onze opdrachtgevers konden en ook wilden betekenen. Wij moesten bij onszelf nagaan waarom wij doen wat we doen.

In de kern willen wij mensen die gebruik maken van een gebouw, een comfortabel, veilig en ontspannen gevoel geven. De eigenaar/beheerder van het gebouw weet dat alles is geregeld en dat hij met 1 telefoontje de centrale persoon bereikt.

Dat maakt waarom wij iedere ochtend vol energie aan de dag beginnen. Maar met alleen de dienst ‘beveiliging’ ben je dan nog maar een heel klein stapje op weg.

In 2014 hebben we daarom de onderdelen ‘gastvrijheid’, ‘installaties’, en ‘sluitsystemen’ toegevoegd aan onze dienstverlening. Was dat de gouden zet? Kort gezegd: Nee, maar al wel een stap in de goede richting. Nu sloten we aan in het rijtje van andere leveranciers die ook meerdere diensten aanbieden. Maar waren wij er dan optimaal voor onze klant? Het vraagstuk bleef ons bezighouden en uitdagen.

We hebben lang gedacht, gesproken, geschreven en geschrapt. Het leek op het beklimmen van een berg. Op de top aangekomen kregen we overzicht en inzicht en zagen we dat we anders moesten denken. Niet vanuit ‘welke middelen gaan we aanbieden’ maar vanuit ‘waarmee helpen wij onze klant optimaal’? Pas als je door de bril van de klant kijkt, zie je waar de behoeftes liggen.

Wij noemen onze dienstverlening nu: Locatiemanagement.

4 uitgangspunten sturen onze werkwijze:

  • De (vraag van de) klant staat altijd centraal
  • Cherubs denkt eerst in oplossingen en dan pas in middelen
  • Cherubs levert maatwerk
  • Cherubs is sterk, flexibel en full service door een sterk partnerprogramma

DE (VRAAG VAN DE) KLANT STAAT ALTIJD CENTRAAL

Door de klant te doorgronden in plaats van direct in middelen te denken wordt de belangrijkste stap gezet. Door goed te luisteren ontdekken we ‘de vraag achter de vraag’.

Als een klant vraagt om toegangscontrole bedoelt hij misschien wel dat hij zijn gasten professioneel en gastvrij wil ontvangen bij de poort zodat ze snel een parkeerplek vinden en persoonlijk worden verwelkomd bij binnenkomst. Dan is het leveren van alleen een slagboom met een passysteem niet de oplossing, al denkt ook de klant dit misschien in het begin zelf wel.

CHERUBS DENKT EERST IN OPLOSSINGEN EN DAN PAS IN MIDDELEN

Zolang je alleen in ‘middelen’ denkt ben je nooit 100% bezig met de vraag van de klant. Pas als we samen hebben bepaald hoe we een opdrachtgever echt helpen, gaan we kijken welke middelen nodig zijn.

CHERUBS LEVERT DOORLOPEND MAATWERK

Veel zaken zijn standaard waar het gaat om het beheer van een locatie. Het verschil wordt gemaakt in de details en vooral in het perfect laten samensmelten van alle onderdelen. Voor iedere locatie gaan wij weer op zoek naar de perfecte oplossingen. Bovendien zijn we pro-actief, in nauwe samenwerking met onze klanten, doorlopend bezig met ‘finetunen’ verbeteren en doorontwikkelen.

CHERUBS IS STERK, FLEXIBEL EN FULL SERVICE DOOR EEN STERK PARTNERPROGRAMMA

Om echt in oplossingen te kunnen denken moeten we vrij kunnen beschikken over flexibel in te zetten middelen. Om dit economisch haalbaar te doen en bovendien optimaal gebruik te maken van een ieders specialiteiten, hebben we een sterk partnerprogramma opgesteld.

Zo kunnen we echt maatwerk leveren zonder dat de klant mee betaalt aan diensten waar hij niets aan heeft. Bovendien is hij zo altijd verzekerd van optimale kwaliteit en de laatste ontwikkelingen en techniek.

CHERUBS LOCATIEMANAGEMENT

Als nooit tevoren zijn wij uw centrale aanspreekpunt voor alles wat samenhangt met gebouwbeheer. Wij spreken uw taal, die van de locatiegebruikers en die van onze partners. U heeft maar 1 aanspreekpunt. Wij zorgen adequaat en snel voor maximale tevredenheid van u en uw klanten. Dat is wat ons drijft.

Zo zijn we er dan?

Nee. We zijn nooit klaar. We gaan er van uit dat het altijd nog beter kan. Situaties, technieken en omstandigheden veranderen ook. Wij zitten daarom nooit stil. We zijn altijd voor u bezig. Waarom? Omdat we pas gelukkig zijn als alles klopt.

Roland Innemee
Bel gerust!
Roland Innemee