Locatiemanagement is het van A tot Z faciliteren van (bedrijfs)verzamelgebouwen met als doel een comfortabele werkomgeving voor al uw gebouwgebruikers, maar wat houdt dit precies in?
In het pakket van locatiemanagement zit een groot deel facility management verworven. Bij facilitair beheer ligt de focus op alle faciliteiten op een locatie. Hierbij is het doel om een werkomgeving te creëren waar medewerkers zo optimaal mogelijk kunnen presteren. Tevreden medewerkers hebben tenslotte een grote invloed op klantervaring.
Locatiemanagement is veel breder dan facilitair management. Het bestaat namelijk niet alleen uit de facilitaire processen, maar ook uit de acquisitie in het gebouw, de marketing en een community voor alle gebouwgebruikers.
Facilitair beheer voor bedrijfsverzamelgebouwen zorgt voor een optimale effectieve werkomgeving, maar locatiemanagement verbind de bedrijven met elkaar.
Wat valt er onder locatiemanagement:
Facilitaire diensten
Wij verzorgen onder andere het volledige facilitaire proces van een locatie. Dit doen we door samen te werken met gespecialiseerde partners. Hierdoor zijn wij expert op elk gebied van facilitair beheer. Zo regelen wij het facilitair onderhoud van uw bedrijfsverzamelgebouw van A tot Z.
Community
Bij een bedrijfsverzamelgebouw zijn er namelijk meer verantwoordelijkheden dan alleen het facilitaire beheer en onderhoud van een locatie. Een community binnen een bedrijfsverzamelgebouw waar diverse bedrijven onder één dak werken is essentieel. Hiermee worden de voordelen van een bedrijfsverzamelgebouw vergroot en de werkomgeving voor medewerkers geoptimaliseerd. De aandacht ligt echter grotendeels op het bouwen van een (intern) netwerk door bijvoorbeeld het organiseren van netwerkborrels en evenementen.
Acquisitie
De acquisitie binnen bedrijfsverzamelgebouwen betreft de verhuur van units, vergaderzalen en andere ruimtes. Binnen locatiemanagement worden de rondleidingen van potentiële huurders gefaciliteerd. Daarnaast promoten wij vergaderzalen en andere ruimtes met als doel het gebruik te verhogen, zowel intern als extern.
Marketing
Ook is het werven van nieuwe huurders een belangrijk aspect bij marketing. De online presentatie van het bedrijfsverzamelgebouw is van belang voor het imago van de locatie. Bij locatiemanagement wordt zowel de website als de sociale media verzorgd. Ook kan er interne marketing uitgevoerd worden door bijvoorbeeld het gebruik van narrowcasting of het promoten van evenementen en netwerkborrels via de mail en andere communicatiekanalen.
Onze labels
Deze labels zijn:
- Beveiliging
- Gastvrijheid
- Installatie
- Sluitsystemen
- App reserveren / aanvraag
- Toegangscontrole
- Narrowcasting
- BHV
- Groen voorziening
- Klein onderhoud
- Schoonmaak
- Catering
- Lease
Onze aanpak
Elke locatie is anders en dat is waarom wij maatwerk leveren. Het analyseren van een locatie en hierop je dienstverlening aanpassen is een onmisbare stap, maar hoe pakken wij dit aan?
Stap 1: Onderzoek
Voordat wij bij uw locatie aan de slag gaan beginnen wij met een grondig onderzoek. Hierbij onderzoeken wij de behoefte, de installaties, de gebruikers, de omgeving van de locatie, cultuur en meer. Uit dit onderzoek verwerken wij een advies waarin duidelijk wordt welke diensten voor uw bedrijfsverzamelgebouw geschikt en nodig zijn. Dit advies vormt zich tot een mondelinge terugkoppeling bestaande uit de labels die u graag zou willen aanschaffen.
Stap 2: Labels uitzetten
Zodra het plan van aanpak duidelijk is, gaan wij van start om de werkzaamheden uit te zetten. Hierbij zorgen wij dat de onze gespecialiseerde partners met de juiste dienst aan de slag gaat. Deze manier zorgt ervoor dat de kwaliteit van het volledige pakket aan diensten dat geleverd wordt hoog is.
Stap 3: De uitwerking
Alle vakspecialisten gaan aan de slag om de processen zo optimaal mogelijk uit te voeren. U hoeft alleen de behoefte met ons te communiceren en wij sturen de juiste mensen aan. Doordat wij werken met het persoonlijk samenstellen van specialisten kunnen wij ook uw huidige leverancier onderbrengen binnen ons locatiemanagement pakket.
De labels werken nauw samen en versterken elkaar waar nodig. Dit zorgt dat elke dienst met specialisme wordt uitgevoerd en er zo min mogelijk ruis is in de communicatie tussen de verschillende diensten op de locatie. Door deze samenwerking worden probleemsituaties voorkomen en is snel handelen onze prioriteit.
Bedrijfsverzamelgebouw
Bedrijfsverzamelgebouw, ook wel bekend als een ‘multi tenant’, is een plek waar flexwerkers, ondernemers en andere groepen samenkomen om te werken. Het netwerken en ontmoeten staat in een bedrijfsverzamelgebouw centraal.
Een bedrijfsverzamelgebouw is een gebouw waarin meerdere bedrijven gevestigd zijn. Het is een gebouw waar gemeenschappelijke voorzieningen beschikbaar zijn en een dynamische werkomgeving wordt gecreëerd. Daarnaast faciliteren wij flexplekken in de vorm van coworking spaces. Deze ruimte dient ook wel als een ontmoetingsplek waar vooral ondernemers samenkomen.